Här kan du läsa de villkor som gäller när du beställer hem varor från vår webbshop.
Priser och betalningsvillkor Sverige.
Alla priser anges i SEK och inkluderar moms. Din betalning sker i samarbete med Bambora Wordline och vi erbjuder betalning via swish, kontokort eller faktura.
Vid beställning via faktura erhåller du en separat faktura från vår samarbetspartner Walley.
Vid betalning via kontokort debiteras ditt kort direkt vid kortbetalning.
Leveranser.
Webbshopen är bemannad måndag-fredag och vår målsättning är att ditt paket skall skickas till dig inom 1-3 arbetsdagar.
Frakt i Sverige.
Vi skickar våra paket med DHL till närmsta utlämningsställe.
Fraktkostnad är 79:- för alla paket upp till 20 kg. När paketet ankommit till utlämningsstället så skickas en avi via sms till det mobilnummer du angett vid din beställning.
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 7 dagar från att ditt paket anlänt.
Ej uthämtat paket.
Skulle du av någon anledning inte ha hämtat ut ditt paket inom 7 dagar så debiterar vi en returavgift. Avgiften på 250 kr motsvarar våra faktiska kostnader för returfrakt, emballage och hantering. (För avklippta varor debiteras även fulla värdet utöver returavgiften.)
Personuppgifter
De uppgifter du uppger när du handlar hos Skroten används av oss för att administrera dina köp. För att kunna erbjuda dig våra tjänster behöver vi behandla dina personuppgifter enligt nedan. Vi gör det med största möjliga hänsyn till din integritet.
Genom att använda Skrotens tjänster, accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att Skroten använder elektroniska kommunikationskanaler för att skicka information/marknadsföring till dig.
Vilken information samlar vi in?
Du kan direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv på ett antal olika sätt, ex när du väljer att genomföra ett köpa hos oss. Detta kan vara:
- Person- och kontaktinformation – namn, födelsedatum, personnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer, etc.
- Betalningsinformation – kredit- och betalkortsdata (kortnummer, giltighetsdatum och CVV-kod), fakturainformation, bankkontonummer, etc.
- Information om varor/tjänster – detaljer angående de varor/tjänster du har köpt.
- Information om hur du interagerar med Skroten – hur du använder våra tjänster, inklusive svarstid för sidor, nedladdningsfel, hur du nådde och lämnade tjänsten, såväl som leveransnotiser när vi kontaktar dig.
- Enhetsinformation – t.ex. IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, operativsystem, plattform och skärmupplösning.
- Geografisk information – din geografiska placering.
Marketingcookies används för att spåra besökare gränsöverskridande på hemsidor. Avsikten är att visa annonser som är relevanta och engagerande för den enskilda användaren och därmed vara mer värdefulla för utgivare och tredjepartsannonsörer.
Försäljning till minderåriga.
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.
Reklamation – Felaktig, fellevererad eller transportskadad vara.
Om en vara skulle vara defekt eller fellevererad kontakta oss på info@skroten.se så hjälper vi dig. Vi ersätter dig då med en ny felfri vara alternativt återbetalar er för varan, samt skickar dig en returfraktsedel för den felaktiga varan. Vi står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.
Du har som kund 3 års reklamationsrätt enligt svensk lag.
Ångerrätt/Returrätt.
Du har som kund hos oss 14 dagars ångerrätt/returrätt*. Meddelande om retur lämnas inom 14 dagar från att du mottagit din leverans. Meddelandet skall ske per e-post till info@skroten.se. Du har rätt att öppna förpackningen för att undersöka varan. Om du utnyttjar din ångerrätt och vill returnera varan så ombesörjer du för leveransen själv och står för fraktkostnaden och transportrisken. När vi tagit emot dina varor och konstaterat att de är i nyskick så återbetalar vi till dig. Observera att orginalfrakten ej återbetalas till dig. Vi har ej möjlighet att hämta ut paket på utlämningsställe. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut.
*Ej returrätt på avklippta metervaror.
Alla returer skall returneras enligt följande:
- Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
- Skicka med ett blad med information om ditt ordernummer, anledning till returen, samt dina kontaktuppgifter.
- Skicka bladet tillsammans med din order till adressen nedan
Returadress:
Textil & Metallskrot AB Förrådsgatan 4 511 56 KINNA
Produktinformation.
Vi är måna om att visa upp våra produkter så korrekt som möjligt på vår webbsida och strävar efter att ge dig så bra och utförlig information som vi kan för att ge dig en bra köpupplevelse. Vi kan dock inte garantera att bilderna exakt återger produktens verkliga utseende gällande t.ex. färgnyans då färgåtergivning beror på inställningar i din dator och på din skärm. Skroten Tyger reserverar sig för faktafel i produktinformationen. Om du vill ha ytterligare upplysning om varorna så ber vi dig ta kontakt med oss via vår mail : info@skroten.se
Minsta kvantitet på metervaror vid köp är 0,2 meter.
Vi förbehåller oss rätten att ändra i köpvillkoren om våra egna nuvarande villkor förändras.
Det kan förekomma prisskillnader på vissa produkter i webbshopen mot vår fysiska butik i Kinna.
Övriga frågor hänvisas till vår mail : info@skroten.se
Norge
Du kan som boende i Norge handla från oss.
Då handlar du utan moms i vår webbutik.
Svensk moms dras av i betalningsläget i kassan på produkterna.
Frakt till Norge kostar 349 SEK.
Vi skickar med DHL PARCEL CONNECT till utlämningsställe i Norge.
Du som kund står för norska importavgifter samt moms och eventuell importtull på varan.